Informasjon fra Forskerforbundet

Artikler fra Forskerforbundet i Forskerforum.

Bidra til medlemsveksten – vinn en elsykkel!

(01.02.2021) Forskerforbundet fortsetter å vokse. Ved inngangen til 2021 har vi 23.780 medlemmer, og det venter en elsykkel til den som verver medlem nummer 24.000.

De bærer den norske modellen

(04.01.2021) Hvilket år er det i år? Tillitsvalgtåret!

Håper på deltakerrekord for Forskningspolitisk seminar

(02.11.2020) Tirsdag 10. november arrangeres årets Forskningspolitiske seminar, og i år slipper du å reise til Oslo for å delta. (Artikkel i Forskerforum 9/2020)

Leter etter kandidater

(05.10.2020) Hvem bør styre Forskerforbundet de neste årene? Toril Ivarsøy leder valgkomiteen som leter etter de beste kandidatene til forbundets hovedstyre, og vil gjerne ha dine forslag. (Artikkel i Forskerforum 8/2020)

Etiske retningslinjer skal bevisstgjøre tillitsvalgte

(31.08.2020) Forskerforbundets hovedstyre vedtok før sommeren et sett med etiske retningslinjer. – Forskerforbundet skal være trygt for alle, sier generalsekretær Hilde Gunn Avløyp. (Artikkel i Forskerforum 7/2020)

Rekordstor hjernekraft

(03.06.2020) Bidragene strømmer inn til Hjernekraftprisen 2020. – Det er tøffere konkurranse enn noen gang, og det skyldes nok både økt prisbeløp og økt renommé, sier prisansvarlig Kari Folkenborg. (Artikkel i Forskerforum 6/2020)

Fagforening 2.0?

(05.05.2020) Forskerforbundet er opptatt av å være tett på medlemmene. Hva skjer når fagforeningsarbeidet må skje med sosial distanse? (Artikkel i Forskerforum 5/2020)

I full jobb for våre medlemmer

(30.03.2020) – Vi fortsetter vårt arbeid for å ivareta medlemmenes lønns- og arbeidsvilkår også under koronapandemien. Jeg vil at våre medlemmer og tillitsvalgte skal vite at de fortsatt kan komme til oss med problemer i arbeidsforholdet, sier generalsekretær Hilde Gunn Avløyp. (Artikkel i Forskerforum nr....

“Joining Forskerforbundet helped me get a raise”

(02.03.2020) It took a while before Augustin Mortier decided to become a member of Forskerforbundet, but the French meteorologist has no regrets that he did. (Article from Forskerforum no. 3/2020)

Stipendiatvekst ga medlemsrekord

(03.02.2020) Forskerforbundet går inn i det nye året med rekordmange medlemmer. En viktig årsak er at over 500 stipendiater meldte seg inn i 2019. Nyinnmeldte Maren-Helene Høie Degnes håper Forskerforbundet vil kjempe for høyere stipendiatlønn. (Artikkel i Forskerforum nr. 2/2020)

Trapper opp klimaarbeidet

(25.11.2019) – Vi kan bidra mer i klimakampen, mener Forskerforbundets leder Guro Elisabeth Lind. Hun vil gjøre opp klimaregnskap for eget forbund, og løfte klimasaken i det faglige samarbeidet. (Artikkel i Forskerforum nr. 10/2019)

Gir Stortinget klar beskjed

(28.10.2019) – Effektiviseringskutt som rammer forskning og undervisning er ikke effektive, sier Guro Elisabeth Lind. Forskerforbundets leder har i oktober gått fra komite til komite på Stortinget for å tale forskningens sak. (Artikkel i Forskerforum nr. 9/2019)

Vil organisere flere stipendiater

(30.09.2019) – Stipendiatene er framtidens forskere, og det er vår oppgave å organisere dem i et sterkt felleskap, sier Forskerforbundets leder Guro Elisabeth Lind. Nå tilbyr hun stipendiater gratis medlemskap ut året. (Artikkel i Forskerforum nr. 8/2019)

Tilbyr e-læring for tillitsvalgte

(02.09.2019) Antallet sentrale kurs i Forskerforbundets regi er mer enn doblet siden 2016. Nå kan du lære lønnsforhandlinger av romforskeren Rasmus. (Artikkel i Forskerforum nr. 7/2019)

Urimelig av Nav

(04.06.2019) Av Hilde Gunn Avløyp, generalsekretær i Forskerforbundet. Innlegg i Forskerforum nr. 6/2019.

< Forrige 1 2 3 Neste >