Informasjon fra Forskerforbundet

Artikler fra Forskerforbundet i Forskerforum.

Scholars at Risk – ten years of protecting academic freedom

(04.10.2021) The Norwegian section of Scholars at Risk marks its 10 years anniversary. – The work of SAR should inspire us all to do more to protect academic freedom, Guro Lind says.

Det er vervetid!

(30.08.2021) Norge åpner opp igjen, studentene strømmer tilbake til campus, og mange nyansatte har sine første dager til stede på jobb. Dette er tiden for å verve nye medlemmer.

Vil ha mer diskusjon rundt akademisk frihet

(07.06.2021) Over hundre medlemmer deltok da Forskerforbundet inviterte til webinar om akademisk frihet. – Interessen kan tyde på for lite informasjon og diskusjon om temaet ved institusjonene, sier spesialrådgiver Jon Wikene Iddeng.

Satser på medlemskurs

(04.05.2021) Inntil nylig har Forskerforbundets kurs i all hovedsak rettet seg mot tillitsvalgte. Nå skal også ordinære medlemmer sikres et bedre kurstilbud.

Nytt faktaark om hjemmekontor

(06.04.2021) Hjemmekontor er den nye hverdagen. Et nytt faktaark gir råd til tillitsvalgte i arbeidet for et godt arbeidsmiljø. – Inngå skriftlige avtaler med arbeidsgiver, anbefaler advokat Hildur Nilssen.

Forventer penger på bordet i vårens lønnsoppgjør

(01.03.2021) Mens offentlig ansatte viste moderasjon i 2020, ble lønnsveksten i industrien høyere enn forventet. – Denne våren er det våre medlemmers tur, sier Forskerforbundets leder Guro Elisabeth Lind.

Bidra til medlemsveksten – vinn en elsykkel!

(01.02.2021) Forskerforbundet fortsetter å vokse. Ved inngangen til 2021 har vi 23.780 medlemmer, og det venter en elsykkel til den som verver medlem nummer 24.000.

De bærer den norske modellen

(04.01.2021) Hvilket år er det i år? Tillitsvalgtåret!

Håper på deltakerrekord for Forskningspolitisk seminar

(02.11.2020) Tirsdag 10. november arrangeres årets Forskningspolitiske seminar, og i år slipper du å reise til Oslo for å delta. (Artikkel i Forskerforum 9/2020)

Leter etter kandidater

(05.10.2020) Hvem bør styre Forskerforbundet de neste årene? Toril Ivarsøy leder valgkomiteen som leter etter de beste kandidatene til forbundets hovedstyre, og vil gjerne ha dine forslag. (Artikkel i Forskerforum 8/2020)