Lokallagets arbeid og organisering

Arbeidet og organiseringen av Forskerforbundet ved NTNU

Arbeidet i Forskerforbundet ved NTNU skjer gjennom tillitsvalgtapparatet, lokallagsstyret, lokallagskontoret og lokallagets organer. Nedenfor kan du lese om hvordan vi er organisert, og hva vi jobber med.

Lokallagskontoret

Ved lokallagskontoret arbeider hovedtillitsvalgt, to tillitsvalgte og organisasjonskonsulent.

Lokallagsstyret

Lokallagsstyret står for den daglige driften av lokallaget. Lokallagsstyret skal blant annet sammenkalle til lokallagsmøter og årsmøte, utarbeide forslag til regnskap, budsjett, årsmelding og arbeidsprogram, og legge til rette for å rekruttere nye medlemmer. Lokallagsstyret er ansvarlig for at Forskerforbundet er representert i tillitsvalgtordninger på fakultets- og avdelingsnivå.

Lokale tillitsvalgte

I NTNUs tilpasningsavtale til hovedavtalen i staten heter det at medbestemmelse skal utøves gjennom lokale samarbeidsutvalg (LOSAM). LOSAM består av representanter fra arbeidsgiver, verneombud og lokale fagforeningsrepresentanter. Her finner du liste over alle lokale tillitsvalgte for Forskerforbundet ved NTNU.

Årsmøtet

Årsmøtet er det øverste organet for Forskerforbundet ved NTNU.

Valgkomiteen

Valgkomiteen forbereder og innstiller valg av leder, hovedtillitsvalgt og styremedlemmer.

Kompensasjonsutvalget

Utvalget vurderer kompensasjon for leder, nestleder, hovedtillitsvalgt og tillitsvalgte i lokallaget.