Chiara ble medlem nr 18 000

Chiara Consolaro, postdoktor ved Universitetet i Tromsø, ble Forskerforbundets medlem nummer 18 000 da hun nylig meldte seg inn. Vi gratulerer!

Medlem_18000_B410.jpg
Chiara Consolaro og Sigrid Lem

Chiara Consolaro er 35 år gammel og postdoktor ved Institutt for geologi på UiT. Hun er italiensk og kom til Norge i 2009 da hennes mann fikk jobb ved UiT. Etter hvert fikk hun selv en postdoktorstilling ved UiT. Om hvorfor hun valgte å melde seg inn i Forskerforbundet, sier hun:

– Jeg meldte meg inn i Forskerforbundet fordi jeg synes det er viktig å være med i en fagforening som kan hjelpe meg i tilfelle jeg får problemer i arbeidsforholdet. Det gir styrke å ha en solid organisasjon i ryggen. En annen grunn til at jeg meldte meg inn er at Forskerforbundet har et godt forsikringstilbud til medlemmene.

På bildet overrekker Forskerforbundets generalsekretær Sigrid Lem (t.h.) et reisestipend på 10 000 kr til Chiara Consolaro for å markere at hun ble vårt medlem nummer 18 000. Forskerforbundet gratulerer!