– Gøy med en forsker som forskningsminister

Forskerforbundet gratulerer Oddmund Løkensgard Hoel (Sp) som ny forsknings- og høyere utdanningsminister.

Article Image

Nyutnevnt statsråd for forskning og høyere utdanning, Oddmund Løkensgard Hoel (Sp), får blomster fra Forskerforbundets leder Guro Elisabeth Lind.

– Vi får en kompetent statsråd som kjenner sektoren veldig godt, og som er klar til å sette i gang fra dag én. Og så er det gøy med en forsker som forskningsminister.

Det sier Forskerforbundets leder Guro Elisabeth Lind i en kommentar til utnevnelsen av Oddmund Løkensgard Hoel (Sp) til ny forsknings- og høyere utdanningsminister

Hoel er professor i historie ved Høgskulen på Vestlandet.

Lind tok turen til Slottsplassen for å ønske Hoel velkommen med en blomsterbukett.

– Forskerforbundet har hatt et tett og godt samarbeid med Hoel, og vi gleder oss til fortsatt samarbeid til beste for norsk forskning og høyere utdanning. Hoels oppgave nå blir å gjennomføre løftene i regjeringserklæringen, blant annet en tillitsreform i kunnskapssektoren og økte grunnbevilgninger. Det er bare halvannet år igjen i regjeringsperioden, så det er bra med en statsråd som kan komme raskt i gang, sier Lind.

– Vi ønsker Hoel masse lykke til og gratulerer med den aller viktigste statsrådsposten.