Gir én krone per medlem til TV-aksjonen

Forskerforbundet gir 22.575 kroner – én krone per medlem – til årets TV-aksjon. Generalsekretær Hilde Gunn Avløyp oppfordrer alle til å melde seg som bøssebærere søndag 21. oktober.

TV-aksjonen 2018

NRKs TV-aksjon går i år til Kirkens Bymisjons arbeid for å skape et varmere og mer inkluderende samfunn.

Innsamlingen skjer søndag 21.oktober. Målet er at alle husstander skal få besøk. Til det trenger Kirkens Bymisjon 100.000 bøssebærere.

– Forskerforbundet støtter årets innsamling med en krone per medlem, i alt 22.575 kroner, forteller generalsekretær Hilde Gunn Avløyp.

Hun oppfordrer medlemmer av Forskerforbundet til å melde seg som bøssebærere.

– Kirkens Bymisjon gjør et utrolig viktig arbeid for de blant oss som trenger det mest. Jeg håper mange av våre medlemmer har anledning til å stille opp som bøssebærere og gjøre en forskjell, sier Avløyp.