Tillitsvalgte

Emosjonell kompetanse i tillitsvalgtrollen (del 1)

Følelser er vårt viktigste signalsystem som sier noe om hvem vi er og hva vi trenger. Så hvorfor er følelse likevel ofte stressende og forvirrende?

• Dato:

12. januar 2023

• Tidspunkt:

• Sted:

Zoom, WEBINAR

• Påmeldingsfrist:

06. januar 2023

• Antall plasser:

16

I denne kursrekken om emosjonell kompetanse i tillitsvalgtrollen vil du lære om stress og følelser, samt hvordan du kan forstå og møte egne følelser på en god måte. Det vil være en god blanding av undervisning, diskusjon og øvelser i alle modulene.

Webinaret består av tre etterfølgende moduler som kompletterer hverandre. Kursplass tildeles etter at påmeldingsfristen er utløpt, og vi forutsetter at du deltar på alle tre samlinger ved tildeling av kursplass.

Modul 1:  12. januar   2023, kl. 09–12

Modul 2:  16. februar 2023, kl. 09–12

Modul 3:  23. mars     2023, kl. 09–12

Kursholder er psykologspesialist Emma Johannessen fra
IPR Oslo – Institutt for Psykologisk Rådgivning.

• 12. januar 2023

Modul 1 kl. 09–12

Om å kunne legge merke til, forstå og informere deg av dine egne og andres følelser i arbeidslivet. Hvilke følelser kjenner ansatte på i arbeidslivet, hva foregår egentlig når folk er irriterte, frustrerte, stressa eller demotiverte, og hvordan dette kan hjelpe deg med å navigere som tillitsvalgt.

• 16.februar 2023

Modul 2 kl. 09–12

Om å kunne håndtere og møte vanskelige følelser hos andre på en god måte. Hvordan vise forståelse, empati, og validere følelser hos andre på en måte som bygger relasjoner, reduserer gnisninger og får folk til å føle seg sett, forstått og møtt på en god måte. Modul 2 bygger videre på modul 1.

• 23. mars 2023

Modul 3 kl. 09–12

Videre i dybden på å kunne håndtere og møte vanskelige følelser hos andre, men denne gangen mer på hvordan du kan sette tydelige og sunne grenser for deg selv og organisasjonen du jobber med. Modul 3 bygger videre på modul 1 og 2.