Partssamarbeid – en del av løsningen for rettferdig omstilling

Unio deltok også i år med et digitalt arrangement i forbindelse med den årlige Bærekraftskonferansen i Bergen, SDG Bergen 2023 og Day Zero. Forskerforbundets nestleder Kristian Mollestad deltok i debatten.

Kirsten Brubakk, Terje Skyvulstad og Kristian Mollestad i samtale med programleder Erik Aasheim på Unios Day Zero-sending.

Forskerne David Jordhus-Lier og Arnhild Bie-Drivdal innledet om «rettferdig omstilling i arbeidslivet» og om «potensialet i partssamarbeidet».

Terje Skyvulstad fra Utdanningsforbundet, Kirsten Brubakk fra Sykepleierforbundet og Kristian Mollestad fra Forskerforbundet deltok sammen med statssekretær Gunn Karin Gjul fra Kommunal- og distriktsdepartementet og fagsjef Anne Romsaas fra KS i debatter om hvordan forbundene jobber med rettferdig omstilling og bærekraftsmålene og om partsamarbeid, medbestemmelse og tillitsreformen.

Les mer og se opptak på Unios nettsider