– Ønsker alle en fredelig jul

– Mange av våre tillitsvalgte har lagt ned en ekstra stor innsats, og mange medlemmer har hatt betydelig merarbeid gjennom et krevende år. Jeg har lyst til å takke for innsatsen og ønske alle en fredelig jul og et godt nytt år, sier Guro Lind.

Guro Lind ønsker god jul

Etter unntaksåret 2020 var vi mange som drømte om å komme tilbake til hverdagen i 2021. Men slik gikk det ikke. 2021 ble også et krevende år i arbeidslivet.

– Jeg vet mange av våre medlemmer har lagt ned et betydelig merarbeid i 2021. Det forteller de tillitsvalgte, og det viser vår koronaundersøkelse. Mange har heller ikke blitt kompensert for merarbeidet, og mange er slitne. Jeg håper så mange som mulig får en fredelig juletid, sier Forskerforbundets leder Guro Lind.

Hun er opptatt av innsatsen de tillitsvalgte har lagt ned det siste året.

– Når det er unntakstilstand i arbeidslivet, blir det også mer å gjøre for de tillitsvalgte. Jeg er imponert over jobben som gjøres ute på arbeidsplassene, sier Lind.

Selv ser hun fremover mot 2022 og en viktig vår for Forskerforbundet.

– Denne våren er det hovedtariffoppgjør, og vi skal gjøre alt vi kan for å sikre våre medlemmer et lønnsløft. Men først skal jeg slappe av i julen. Jeg ønsker alle våre medlemmer en riktig god jul og et godt nytt år!