Nytt studentutvalg på plass

På en digital årskonferanse vedtok Forskerforbundet student en egen studentpolitikk for Forskerforbundet. Caroline Erviksæter fra Høgskulen i Volda fortsetter som leder for studentutvalget.

Article Image

Forskerforbundet student ble startet i 2019, som et nettverk for studentmedlemmer i forbundet. På en digital studentkonferanse 23. august vedtok deltakerne ny studentpolitikk for Forskerforbundet og valgte nytt studentutvalg.

– Å ha en egen studentpolitikk vil styrke vårt arbeid som pådrivere for kvalitet innenfor høyere utdanning. Mange av sakene vi allerede jobber med i Forskerforbundet, har konsekvenser for norske studenter. Vi har mye å vinne på å få fram studentenes synspunkter på vår politikk. Mitt håp er at Forskerforbundet student skal bidra med studentblikket på alle viktige saker i forbundet, sa leder Guro Elisabeth Lind i sin innledning for studentene.

Hun nevnte rekruttering til forskeryrket, undervisningskvalitet og organisering i arbeidslivet som tre saker der hun gledet seg til å samarbeide med studentlaget.

Dette er det nye studentutvalget:
Caroline Erviksæter, Høgskulen i Volda (leder)
Leif Bjarne Hammer, University of St Andrews i Skottland
Karoline Kilsti Vassenden, Universitetet i Oslo
Annie Justicia Karlsson, Universitetet I Tromsø
Victoria Alterskjær, NTNU

I tillegg ble Sunniva Grønnslett, Universitetet i Bergen valgt som lokal studentrepresentant i Bergen.