Utdanning gir utvikling – bli med på årets TV-aksjon

– Forskerforbundet oppfordrer alle til å bidra til UNICEFs særdeles viktige arbeid for utdanning til barn i krig og konflikt, sier Forskerforbundets generalsekretær Hilde Gunn Avløyp.

TV-aksjonen

TV-aksjonen 2017

NRKs TV-aksjon går av stabelen 22. oktober, og 100 000 bøssebærere vil besøke alle husstander i Norge. Årets TV-aksjon går til UNICEFs arbeid med å gi utdanning til barn i krig og konflikt, i Colombia, Mali, Sør-Sudan, Syria og Pakistan. Du kan lese mer om TV-aksjonen og melde deg som bøssebærer på https://blimed.no eller ved å ringe 02025.

– Utdanning er nøkkelen til utvikling. Jeg håper mange av våre medlemmer vil støtte UNICEFs viktige arbeid for å sikre barn i krig og konflikt en utdanning. Enten ved å støtte TV-aksjonen økonomisk, eller ved å melde seg som bøssebærere. I tillegg vil vi i Forskerforbundet støtte aksjonen med en krone per medlem, *) sier Avløyp.

Lær mer om årets TV-aksjon i denne korte filmen

*) Forskerforbundets medlemstall per 22. oktober 2017 var 21 601, og vi har gitt dette beløpet i støtte til TV-aksjonen.