Studentmedlemskap

Vil du stå sammen med mange andre i et forbund som kjemper for bedre undervisning, lønn og arbeidsvilkår? Bli studentmedlem i Forskerforbundet! Medlemskapet er gratis så lenge du er student.

Bli med på laget du også – sammen står vi sterkere

Forskerforbundet er en fagforening for deg som tar utdanning for å jobbe innen forskning, høyere utdanning og kunnskapsformidling, både i offentlig og privat sektor.

Du betaler som studentmedlem ingen medlemskontingent, men står fremdeles på lik linje med alle oss andre. Av våre 20 000 medlemmer er det over 1 000 studenter som er medlem.

Hvorfor stå på sidelinjen når du kan bli med på å påvirke både kvaliteten på den undervisningen du deltar i og den sektoren du om noen år kan bli en del av?

I Forskerforbundet spiller vi hverandre gode. Vi jobber for dine fremtidige lønns- og arbeidsvilkår allerede i dag! Ditt medlemskap bidrar til å gi oss enda større påvirkningskraft.

Hvem er vi?

Forskerforbundet organiserer kunnskapsarbeidere. Vår medlemsmasse er variert og vi organiserer blant annet ansatte som jobber som arkeologer, kliniske ernæringsfysiologer, meteorologer, arkivarer, bibliotekarer, professorer og teknisk- administrativt ansatte.

En trenger altså ikke å være forsker for å være organisert i Forskerforbundet selv om navnet skulle tilsi det.

Forskerforbundet jobber også for studentene. Ingen fagforeninger har flere felles interesser med studentene enn Forskerforbundet i kampen for økte rammebevilgninger, forskningsbasert undervisning, tilstrekkelig tid til undervisningsforberedelse og studiefinansiering som gjør det mulig å studere på fulltid. Det hjelper lite om undervisningskvaliteten er aldri så god dersom studenten jobber deltid og ikke sitter i forelesningssalen.

Vi trenger studentmedlemmenes medvirkning i vår utdanningspolitikk, også fordi mange etter hvert vil gå inn i stillinger innen vår sektor.

Forsikringer – studentpakke

Gjennom Forskerforbundets forsikringsordninger kan du skaffe deg gode og rimelige forsikringsdekninger. Vi har bl.a. en egen forsikringspakke for studenter. Kontakt for å bestille forsikring.

Studentpakken koster kr. 371,- per år og består av innboforsikring, ulykkesforsikring og forsikring ved ID-tyveri. Med Forskerforbundets innboforsikring er sykkelen din dekket med inntil kr. 15 000,- ved tyveri!

Bankavtale

Gjennom Unios avtale med Storebrand får studenter tilbud om boliglån til 1,99 % rente. Forskerforbundet har også en avtale med DNB som gir studenter bl.a. gratis Visa-kort.

Pris per år (2017):

Studentmedlemskap i Forskerforbundet
0 kr.
Forsikring, studentpakke (innbo, ulykke og ID-tyveri)
371 kr.
Livs-, uføre-, ulykkes- og kritisk sykdomsforsikring, studentpris
1 005 kr.