Studentmedlemskap

1 100 studenter er medlemmer i Forskerforbundet, og nyter godt av gratis studentforsikringer og et spennende kurstilbud.

Derfor er vi medlemmer i Forskerforbundet student

Fire studenter forteller hvorfor de er medlemmer i Forskerforbundet – og hvorfor du også bør bli det!

Hvorfor bli med i en fagforening?

Forskerforbundet er en fagforening som arbeider for gode lønns- og arbeidsvilkår for våre medlemmer. Vi passer på medlemmene i lokale lønnsforhandlinger, og stiller opp når medlemmer opplever problemer på arbeidsplassen.

Ikke bare forskere er medlemmer hos oss. Blant våre medlemmer finner du professorer, arkeologer, kliniske ernæringsfysiologer, meteorologer, bibliotekarer, rådgivere og studieveiledere – for å nevne noen. Mange jobber ved universiteter og høyskoler, men vi har også medlemmer ved sykehus, forskningsinstitutter, museer, offentlige etater og i private bedrifter. Vi har også mange medlemmer som er stipendiater eller doktorgradskandidater.

Som studentmedlem betaler du en engangs medlemskontingent på 250 kr. Kontingenten gjelder for hele studietiden.

Hvem er vi?

Forskerforbundet organiserer kunnskapsarbeidere. Vår medlemsmasse er variert og vi organiserer blant annet ansatte som jobber som arkeologer, kliniske ernæringsfysiologer, meteorologer, arkivarer, bibliotekarer, professorer og teknisk- administrativt ansatte.

En trenger altså ikke å være forsker for å være organisert i Forskerforbundet selv om navnet skulle tilsi det.

Hvem er Forskerforbundet student?

Forskerforbundet student er fagforeningen til alle studentmedlemmer i Forskerforbundet. Våre medlemmer er studenter ved universiteter og høyskoler i hele landet, og fra flere studieretninger.

Man trenger ikke å ha ambisjoner om å bli forsker for å være studentmedlem i Forskerforbundet. Er du en student som ønsker å være en del av en fagforening som jobber for dine behov og interesser som student, kan du bli en del av oss.

I 2019 ble det opprettet et studentutvalg som jobber for å bedre studiekvalitet og for gode arbeidsvilkår for studenter og unge kunnskapsarbeidere.

Av våre 24 000 medlemmer er det 1 100 studenter.

Derfor bør du bli studentmedlem i Forskerforbundet

Medlemskapet gir deg mange medlemsfordeler!

• Råd og veiledning fra Forskerforbundets ansatte

Studentmedlemmer har mulighet til å søke råd og veiledning fra Forskerforbundets ansatte rundt lønns- og arbeidsforhold.

• Gratis kurs og sosiale arrangementer

Bygg nettverk på ditt studiested og delta på alt fra Memo-kurs, stressmestring, eksamensforbedring, jobbsøkerkurs, vår årlige studentkonferanse og mye mer. Våre kurs og andre arrangementer for studentmedlemmer finner du på vår Facebookside og i aktivitetskalenderen vår.

• Forsikring inkludert i medlemskapet

Som studentmedlem i Forskerforbundet får du en gratis forsikring inkludert i medlemskapet. Studentpakken inneholder tyveriforsikring, ulykkesforsikring og ID-tyveriforsikring. I tillegg kan du blant annet kjøpe en kombinert livs-, uføre-, sykdoms- og ulykkesforsikring til en svært gunstig pris. Kontakt for å bestille forsikring.

Studentforsikring

• Bankavtale

Vår avtale med Nordea Direct gir alle medlemmer i Forskerforbundet blant landets laveste renter på boliglån – i tillegg til flere andre fordeler.
Les mer om bankavtalen og se gjeldende priser:

Bankavtale

• Unios medlemsprodukter

Som medlem i et Unio-forbund har du tilgang til flere medlemsprodukter, blant annet rabatt på leiebil hos Avis, rabatt på sportstøy hos Stormberg og mye mer.

Unios medlemsprodukter

Har du forslag til aktiviteter eller andre innspill?

Ta kontakt med vårt studentutvalg: