Studentmedlemskap

1500 studenter er medlemmer av Forskerforbundet, og nyter godt av rimelige forsikringer og et spennende kurstilbud. Det er gratis å bli studentmedlem hos oss!

Bli studentmedlem!

(Bli studentmedlem!)

Hvorfor bli med i en fagforening?

Forskerforbundet er en fagforening som arbeider for gode lønns- og arbeidsvilkår for våre medlemmer. Vi passer på medlemmene i lokale lønnsforhandlinger, og stiller opp når medlemmer opplever problemer på arbeidsplassen.

Ikke bare forskere er medlemmer hos oss. Blant våre medlemmer finner du professorer, arkeologer, kliniske ernæringsfysiologer, meteorologer, bibliotekarer, rådgivere og studieveiledere – for å nevne noen. Mange jobber ved universiteter og høyskoler, men vi har også medlemmer ved sykehus, forskningsinstitutter, museer, offentlige etater og i private bedrifter. Vi har også mange medlemmer som er stipendiater eller doktorgradskandidater.

Som studentmedlem betaler du ingen medlemskontingent.

Av våre 22 500 medlemmer er det 1 500 studenter.

Hvem er vi?

Forskerforbundet organiserer kunnskapsarbeidere. Vår medlemsmasse er variert og vi organiserer blant annet ansatte som jobber som arkeologer, kliniske ernæringsfysiologer, meteorologer, arkivarer, bibliotekarer, professorer og teknisk- administrativt ansatte.

En trenger altså ikke å være forsker for å være organisert i Forskerforbundet selv om navnet skulle tilsi det.

Derfor bør du bli studentmedlem i Forskerforbundet

Medlemskapet er gratis og gir deg mange medlemsfordeler!

• Gratis kurs og sosiale arrangementer

Bygg nettverk på ditt studiested og delta på alt fra Memo-kurs, stressmestring, eksamensforbedring, jobbsøkerkurs og mye mer. Våre kurs og andre arrangementer for studentmedlemmer finner du på vår Facebookside og i aktivitetskalenderen vår.

• Rimelige forsikringer

Egen studentpakke. Gjennom Forskerforbundets forsikringsordninger kan du skaffe deg gode og rimelige forsikringsdekninger. Vi har bl.a. en egen forsikringspakke for studenter. Kontakt for å bestille forsikring.

Studentforsikring

• Bankavtale

Gjennom Unios avtale med Storebrand får studenter tilbud om boliglån til 2,19 % rente.

Bankavtale

• Unios medlemsprodukter

Som medlem i et Unio-forbund har du tilgang til flere medlemsprodukter, blant annet rabatt på leiebil hos Avis, rabatt på sportstøy hos Stormberg og mye mer.

Unios medlemsprodukter

Har du forslag til aktiviteter eller andre innspill?

Ta kontakt med:

Rådgiver Synne Freberg: