Studentmedlemskap

1500 studenter er medlemmer i Forskerforbundet, og nyter godt av gratis studentforsikringer og et spennende kurstilbud.

Bli studentmedlem!

(Bli studentmedlem!)

Hvorfor bli med i en fagforening?

Forskerforbundet er en fagforening som arbeider for gode lønns- og arbeidsvilkår for våre medlemmer. Vi passer på medlemmene i lokale lønnsforhandlinger, og stiller opp når medlemmer opplever problemer på arbeidsplassen.

Ikke bare forskere er medlemmer hos oss. Blant våre medlemmer finner du professorer, arkeologer, kliniske ernæringsfysiologer, meteorologer, bibliotekarer, rådgivere og studieveiledere – for å nevne noen. Mange jobber ved universiteter og høyskoler, men vi har også medlemmer ved sykehus, forskningsinstitutter, museer, offentlige etater og i private bedrifter. Vi har også mange medlemmer som er stipendiater eller doktorgradskandidater.

Av våre 22 500 medlemmer er det 1 500 studenter.

Som studentmedlem betaler du en engangs medlemskontingent på 250 kr. Kontingenten gjelder for hele studietiden.

Hvem er vi?

Forskerforbundet organiserer kunnskapsarbeidere. Vår medlemsmasse er variert og vi organiserer blant annet ansatte som jobber som arkeologer, kliniske ernæringsfysiologer, meteorologer, arkivarer, bibliotekarer, professorer og teknisk- administrativt ansatte.

En trenger altså ikke å være forsker for å være organisert i Forskerforbundet selv om navnet skulle tilsi det.

Derfor bør du bli studentmedlem i Forskerforbundet

Medlemskapet gir deg mange medlemsfordeler!

• Gratis kurs og sosiale arrangementer

Bygg nettverk på ditt studiested og delta på alt fra Memo-kurs, stressmestring, eksamensforbedring, jobbsøkerkurs og mye mer. Våre kurs og andre arrangementer for studentmedlemmer finner du på vår Facebookside og i aktivitetskalenderen vår.

• Forsikring inkludert i medlemskapet

Som studentmedlem i Forskerforbundet får du en gratis forsikring inkludert i medlemskapet. Studentpakken inneholder tyveriforsikring, ulykkesforsikring og ID-tyvieriforsikring. I tillegg kan du blant annet kjøpe en kombinert livs-, uføre-, sykdoms- og ulykkesforsikring til en svært gunstig pris. Kontakt for å bestille forsikring.

Studentforsikring

• Bankavtale

Gjennom Unios avtale med Storebrand får studenter tilbud om boliglån til 2,34 % rente.

Bankavtale

• Unios medlemsprodukter

Som medlem i et Unio-forbund har du tilgang til flere medlemsprodukter, blant annet rabatt på leiebil hos Avis, rabatt på sportstøy hos Stormberg og mye mer.

Unios medlemsprodukter

Har du forslag til aktiviteter eller andre innspill?

Ta kontakt med:

Studentrepresentant Erik T. Valestrand:

Les intervju med vår studentrepresentant:

– Bevisste studenter er viktig for et demokratisk arbeidsliv (19.11.18)