Forskningspolitisk seminar 2020

(27.05.20) Årets forskningspolitiske seminar arrangeres tirsdag 10. november 2020 på Radisson Blu Scandinavia, Holbergs plass. Hold av datoen!

#forskpol20

(#forskpol20)

Forskningsinstitusjonene er blitt stadig større. Og stadig likere. Ofte står de i et krysspress mellom politisk styring, regionale behov, næringsinteresser og faglig autonomi. Nå har Kunnskapsdepartementet varslet en stortingsmelding om hvordan akademia skal styres. Andre har tatt til orde for en tillitsreform i hele offentlig sektor. Vi tar debatten i høst: Hvem skal styre forskningen, og hvor går grensene for styring?

Seminaret arrangeres tirsdag 10. november 2020 på Radisson Blu Scandinavia Hotel på Holbergs plass i Oslo. Vi åpner for påmelding i august.

Vi tar sikte på å gjennomføre dette som et vanlig fysisk seminar innenfor myndighetenes smittevernregler, og håper det vil la seg gjennomføre i november, men det vil uansett bli streamet og mulig å følge på digitale flater.