Medlemskurs

OU-kurs høsten 2019:

Hvordan få bedre lønn? 22.august på Victoria hotel.

Julemøte. 5.desember på Atlantic hotel.

Tidligere avholdte OU-kurs

Velkommen til Forskerforbundet ved Universitetet i Stavanger

Ingen streik i staten

Partene i statsoppgjøret har kommet til enighet, 12 timer på overtid.

Fredag 24. mai kom Unio til enighet med staten om årets lønnsoppgjør for statsansatte. Dermed blir det ikke streik. – Statsansatte er sikret reallønnsvekst gjennom sentrale tillegg. Det var vårt viktigste krav og det er jeg fornøyd med, sier forhandlingsleder Guro Elisabeth Lind.

Staten ville gi 0 prosent i sentrale tillegg og 100 prosent som lokale tillegg ute i virksomhetene.

For Unio var det viktig med et stort, sentralt tillegg, for å sikre alle en reallønnsvekst.

–  Sluttresultatet ble at mesteparten, 60 prosent, fordeles sentralt, mens 40 prosent fordeles lokalt ute i virksomhetene, sier Unios forhandlingsleder i staten, Guro Elisabeth Lind.

Det er den sentrale fordelingen som sikrer alle reallønnsvekst.

Åpent kontorlandskap

Arbeidstilsynet har laget en rapport, hvor de påviser at det å arbeide i åpent kontorlandskap, fører til høyere sykefravær. Se også presseoppslag fra Malmø, hvor ledelsen innrømmer at det åpne kontorlandskapet ved Høgskolan i Malmø ikke fungerer etter planen. To år etter åpningen skal signalbygget Niagara bygges om.

Årsmøte

Årsmøtet i Forskerforbundet v/UiS var torsdag 14.mars. Årsmøtet godkjente regnskap, budsjett og arbeidsprogram og valgte tillitsvalgte for de ulike enhetene for perioden 01.08.19-10.08.21. Arbeidsprogrammet for 2019-2020 kan leses her.

Si nei til åpent kontorlandskap!

Se mer informasjon hos Forskerforbundet: Utforming av arbeidsplasser
Om du vil, kan du signere oppropet: Nei til kontorlandsskap i høyere utdanning.
Klikk her:

UiS

Forskerforbundet ved UiS

Forskerforbundet ved UiS ivaretar medlemmenes interesser gjennom drøftinger, forhandlinger og bistand. Lokallaget har medlemmer fordelt på vitenskapelige stillinger, teknisk/administrative stillinger og bibliotekfaglige stillinger.

Forskerforbundet er med 22 000 medlemmer landets største og ledende fag- og interesseorganisasjon for ansatte i forskning, høyere utdanning og kulturminnevern.

På disse sidene finner du kontaktinformasjon til lokallagsstyret, informasjon om aktuelle arrangementer og referat fra styremøtene i lokallaget.

Kontakt oss:

FFUiS v/ Åge Hultgren