Lønn og arbeidsforhold

FFTA arbeider hele tiden for å sikre vår gruppes lønns- og arbeidsforhold - både i tett samarbeid med Forskerforbundets sekretariat og med lokallagene.

Dette manifesteres i Forskerforbundets politikk for teknisk-adminitrativt tilsatte, og gjenspeiles også i arbeidsprogrammet.

I samarbeid med Forskerforbundet sentralt gjennomførte FFTA i 2013 en undersøkelse blant alle sine medlemmer i teknisk-administrative stillinger om lønns- og karrieremuligheter (Skriftserien 1/2014). Med bakgrunn i rapporten fra den undersøkelsen har vi identifisert noen hovedutfordringer for vår gruppe og har sammen med FF sekretariatet utarbeidet en politikk med mål og tiltak for å imøtekomme noen av disse utfordringene.

FFTA har ikke noen direkte rolle i lønnsforhandlinger - dette må det enkelte medlem ta opp på sin egen arbeidsplass og gjennom sitt lokallag. Imidlertid har vi samlet noen nyttige tips som kan være til hjelp:

Rekruttering og aktiviteter

Personalpolitikk