Lærerutdanninger i nytt institusjonslandskap

Forskerforbundet arrangerer dagskonferanse om lærerutdanning onsdag 3. mai 2017 på Hotel Bristol i Oslo. Påmeldingsfristen gikk ut fredag 7. april og konferansen er fulltegnet.

Lærerutdanningskonferansen 2017

(Lærerutdanningskonferansen 2017) Forskerforbundet

NB: Konferansen er flyttet til Hotel Bristol, Kristian IVs gate 7

18.04.2017

Regjeringen lanserer i år en langsiktig strategiplan for lærerutdanningene. Det er også etablert en internasjonal rådgivende ekspertgruppe tilknyttet utviklingen av de nye grunnskolelærerutdanningene.

På årets lærerutdanningskonferanse får vi høre mer om regjeringens ambisjoner og om ekspertgruppens arbeid. Andre tema er fremragende lærerutdanning, forskning i barnehagelærerutdanningen og samarbeid med praksisfeltet. Og under overskriften Lærerutdanning i fusjonstid belyses erfaringer og utfordringer fra fire institusjoner som i ulik grad er berørt av strukturreformen.

Forskerforbundet ønsker alle som jobber med og i lærerutdanningen hjertelig velkommen. Konferansen er gratis og åpen for alle, men ved fulltegning vil medlemmer bli prioritert.

Forskerforbundet dekker reise for medlemmer og tillitsvalgte. Konferansen arrangeres i samarbeid med Forskerforbundets forening for lærerutdanning (FFL).

Program (pdf)

Sted: Hotel Bristol, Oslo

Torsdag 4. mai arrangeres en workshop for våre tillitsvalgte i lærerutdanningen.