Lærerutdanninger i nytt institusjonslandskap

Forskerforbundet inviterer til dagskonferanse om lærerutdanning onsdag 3. mai 2017 på Scandic St. Olavs plass i Oslo. Påmeldingsfristen er fredag 7. april.

Lærerutdanninger i nytt institusjonslandskap

(Lærerutdanninger i nytt institusjonslandskap) Forskerforbundet

26.01.2017

Regjeringen lanserer i år en langsiktig strategiplan for lærerutdanningene. Det er også etablert en internasjonal rådgivende ekspertgruppe tilknyttet utviklingen av de nye grunnskolelærerutdanningene.

På årets lærerutdanningskonferanse får vi høre mer om regjeringens ambisjoner og om ekspertgruppens arbeid. Andre tema er fremragende lærerutdanning, forskning i barnehagelærerutdanningen og samarbeid med praksisfeltet. Og under overskriften Lærerutdanning i fusjonstid belyses erfaringer og utfordringer fra fire institusjoner som i ulik grad er berørt av strukturreformen.

Forskerforbundet ønsker alle som jobber med og i lærerutdanningen hjertelig velkommen. Konferansen er gratis og åpen for alle, men ved fulltegning vil medlemmer bli prioritert.

Forskerforbundet dekker reise for medlemmer og tillitsvalgte. Konferansen arrangeres i samarbeid med Forskerforbundets forening for lærerutdanning (FFL).

Program (pdf)

Påmeldingsskjema (påmeldingsfrist: fredag 7. april 2017)

Sted: Scandic St. Olavs plass, Oslo

Dagen etter, 4. mai, arrangeres et seminar for våre tillitsvalgte i lærerutdanningen. Program for dette seminaret legges ut så snart det er klart.

Nyttige lenker