Webinar om prestasjonsangst

Hvordan takle stress og vanskelige følelser?

Dato: 2. mars 2021
Tidspunkt: 09:00 - 12:00
Sted: Zoom, WEBINAR
Påmeldingsfrist: 1. mars 2021

Webinaret er åpent for våre studentmedlemmer.

Følelser er vårt viktigste signalsystem som sier noe om hvem vi er og hva vi trenger. Likevel er følelser ofte stressende, forvirrende og vonde, og kan komme i veien for det vi ønsker å oppnå. Stress og følelser kan også bli overveldende eller belastende over tid.

Å studere krever mye, man må forholde seg til mye pensum samt egne forventninger, samtidig som man må prestere under press i ulike sammenhenger. I dette kurset vil du lære om stress og følelser, med hovedvekt på prestasjonsangst, og få noen verktøy for å takle stress. Det vil også bli noen individuelle øvelser og refleksjonsoppgaver underveis.

Kursholder er psykolog Victoria Forsberg. Hun jobber på Institutt for psykologisk rådgivning (IPR) i Oslo og er videreutdannet i emosjonsfokusert terapi (EFT) for individer og par. I tillegg underviser hun i ulike fag på bachelor i psykologi ved Bjørknes høyskole, samt holder kurs om følelser og stressmestring.