Hederspris til Kristin Dæhli

Kristin Dæhli er tildelt Forskerforbundets hederspris for sine mange år som tillitsvalgt ved NTNU. Prisen ble delt ut på årsmøte i lokallaget fredag 19. mars 2021. Vi gratulerer!

22.03.2021

Kristin Dæhli

(Kristin Dæhli) Foto: Nina Lødøen / FF NTNU

Kristin Dæhli har hatt ulike tillitsvalgtroller i Forskerforbundet siden 1986. I perioden 1999–2007 var Kristin hovedtillitsvalgt for Forskerforbundet ved NTNU i 100% frikjøp. Videre var hun i tiden 2014–2021 tillitsvalgt i Forskerforbundet ved NTNUs sekretariat (full tid 2014–2018, 50% 2019–2021). I rollen som hovedtillitsvalgt har hun vært styremedlem i lokallagets styre. I hele perioden har Dæhli vært en sentral, tydelig og innflytelsesrik stemme, sentralt i Forskerforbundet og ved NTNUs lokallag.

Kristin har sittet tre perioder i Forskerforbundets Hovedstyre, først som varamedlem 2007–2009, deretter som ordinært medlem 2010–2012. På representantskapsmøtet i 2018 ble Kristin forbundets første direktevalgte nestleder. Hun har hatt denne rollen først i 50% stilling i 2019–2020, og i 100% stilling f.o.m. 1. februar 2021.

Vi gratulerer Kristin Dæhli med hedersprisen!

Hovedtillitsvalgt Lisbeth Aune, Kristin Dæhli, lokallagsleder Jon Anders Risvaag

F.v. Hovedtillitsvalgt Lisbeth Aune, Kristin Dæhli og avtroppende lokallagsleder Jon Anders Risvaag

Her kan du bli bedre kjent med Kristin og hennes mangeårige innsats som tillitsvalgt lokalt og sentralt i Forskerforbundet: Tillitsvalgtrollen før og nå

Forskerforbundets hederspris er en særskilt utmerkelse som kan tildeles medlemmer som over en samlet periode på 10 år har hatt tillitsverv i lokallag eller fagpolitisk forening.