Gleder seg over flere stipendiatmedlemmer

Forskerforbundet fortsetter å vokse, og nærmer seg 25.000 medlemmer. Blant annet fordi 300 stipendiater har meldt seg inn i høst.

Generalsekretær Birgitte Olafsen

Forskerforbundet har de siste årene hatt solid medlemsvekst, og veksten har fortsatt i 2022. Hittil i år er veksten på 3,5 prosent blant yrkesaktive medlemmer, og 2,7 prosent totalt. Det betyr 647 flere medlemmer enn ved utgangen av 2021 – og nesten halvparten av disse er stipendiater. Det er generalsekretær Birgitte Olafsen godt fornøyd med.

– Vi gjennomførte en rekrutteringskampanje rettet mot stipendiater i høst, og det er veldig hyggelig at så mange har valgt å melde seg inn hos oss. Stipendiater er en prioritert gruppe for oss, også politisk. Jo flere vi har i ryggen, jo sterkere står vi i arbeidet for stipendiatenes lønn og arbeidsbetingelser, sier Olafsen.

Forskerforbundet nærmer seg nå 25.000 medlemmer.

– Vi trekker ut to heldige vinnere av flotte el-sykler blant de som framover melder seg inn eller verver et medlem. 25.000 medlemmer er en milepæl for oss, og et hyggelig bevis på at vi rekrutterer godt i lokallagene våre. Målet vårt er jo at så mange som mulig i kunnskapssektoren er fagorganisert, sier Olafsen.

Her kan du melde deg inn i Forskerforbundet