Astri Ottesen æresmedlem i Forskerforbundet

Hovedstyret har utnevnt Astri Ottesen til æresmedlem i Forskerforbundet. Utnevnelsen ble kunngjort på representantskapsmøtet 16.-17. oktober.

astri-ottesen.jpg
Astri Ottesen

Astri Ottesen er det sjuende æresmedlemmet i Forskerforbundet, og den første kvinnen. Hun var driftssjef ved Universitetet i Oslo til hun gikk av med pensjon 1. september 2012.

Astri Ottesen har vært aktiv i Forskerforbundet i store deler av sitt over 40-årige yrkesliv. Hun har hatt ledende posisjoner i FBF i mange år, og har sittet i Forskerforbundets hovedstyre i flere perioder på 1990- og 2000-tallet. Hun sitter som desisor ut denne representantskapsperioden.

Astri Ottesen var også sentral i oppbyggingen av det aller første lokallagssekretariatet i Forskerforbundet fra 1999, og hun bidro med støtte til oppbygging av andre lokallagssekretariat i samme periode.

Forskerforbundet gratulerer!