Tariffnyheter

Her finner du siste nytt om lønnsoppgjørene (alle sektorer). For informasjon fra tidligere års lønnsoppgjør, velg årstall til venstre.

Lokale forhandlinger 2017

(17.08.2017) Det skal gjennomføres lokale lønnsforhandlinger i staten. For medlemmer av Forskerforbundet er virkningsdato 1. juli 2017. De lokale forhandlingene skal sluttføres innen 31. oktober. Her finner du kravskjema og veiledning til utfylling av skjemaet.

Local Negotiations 2017

(17.08.2017) With effect from 1 July 2017 *), local wage negotiations shall be conducted at all state enterprises. The local negotiations shall be completed by 31 October 2017. Download Claim Form and Guidelines here.

Virke-forhandlingene i havn

(13.06.2017) Unio-organisasjonene kom i havn i forhandlingene med Virke i HUK-området etter cirka tre timer med forhandlinger. Unios forhandlingsleder, Kari Tangen, er fornøyd med resultatet. Les mer hos Unio.

Alt du trenger å vite om lønnsoppgjøret i staten

(02.05.2017) Natt til 29. april ble partene enige i mellomoppgjøret i statlig sektor. Forskerforbundets forhandlingssjef Jorunn Solgaard gir deg detaljene fra årets oppgjør.

Statsoppgjøret 2017:
    Krav og tilbud

(02.05.2017) Krav og tilbud fremmet av hovedsammenslutningene og av staten ved Kommunal- og moderniseringsdepartementet i det statlige tariffoppgjøret 2017.

Løsning i staten

(29.04.2017) Unio kom natt til 29. april fram til en forhandlingsløsning i årets mellomoppgjør i statlig sektor. – Dette er et resultat som forventet og i tråd med våre krav, sier Petter Aaslestad, forhandlingsleder i Unio stat.

Unio Oslo: Enighet i lønnsoppgjøret

(28.04.2017) Årets lønnsoppgjør mellom Unio og Oslo kommune er ferdig. Partene kom til enighet fredag ettermiddag. Den totale rammen for oppgjøret er på 2,4, prosent. Det gir et generelt tillegg på 2,15 prosent, minimum 9000 kroner.

Enighet i lønnsoppgjøret for kommunesektoren

(27.04.2017) Partene i kommunesektoren kom i dag fram til en forhandlingsløsning i årets mellomoppgjør. Rammen for oppgjøret er på om lag 2,4 prosent. – Vi mener dette resultatet vil gi reallønnsvekst, forutsatt at prisveksten ikke blir høyere enn anslått, sier forhandlingsleder for Unio kommune, Steffen Handal.

Unio kommune krever reallønnsvekst

(27.04.2017) I dag startet forhandlingene mellom KS og partene i kommunesektoren. Partene har frist til 1. mai med å komme til enighet. – Vi krever reallønnsvekst, sier forhandlingsleder for Unio kommune, Steffen Handal.

Innledende forhandlinger mellom Unio og Spekter gjennomført

(04.04.2017) I dag ble de innledende forhandlingene mellom Unio og Spekter gjennomført. Årets hovedoppgjør i Spekter omfatter i overkant av 44 000 Unio-medlemmer, hvorav 1 350 i Forskerforbundet.

Unio krever reallønnsvekst i staten

(30.03.2017) I dag åpnet årets lønnsoppgjør i staten. – 2016 ga reallønnsnedgang for ansatte i staten, i 2017 krever vi reallønnsvekst, sier Petter Aaslestad, leder av Unio Stat.

Sjekk dine medlemsopplysninger!

(23.03.2017) Snart starter tariffoppgjøret 2017. Nå er det ekstra viktig at Forskerforbundet har riktig informasjon om deg som medlem. Logg inn på Min side og sjekk dine opplysninger.

Reallønnsnedgang i alle tariffområder

(20.02.2017) Vi må komme tilbake til en normal lønnsvekst der arbeidstakerne får en rettferdig del av verdiskapinga, sier Unio-leder Ragnhild Lied i en kommentar til rapporten fra Det tekniske beregningsutvalget (TBU) som ble lagt fram i dag.

– Utdanning og kompetanse må lønne seg

(13.02.2017) – Unio arbeider for et rettferdig og forutsigbart lønnssystem i staten, som sikrer at utdanning og kompetanse lønner seg. Denne rapporten blir en del av kunnskapsgrunnlaget for dette arbeidet, sier leder i Unio Stat, Petter Aaslestad.

Ny hovedavtale og hovedtariffavtale – Den norske kirke

(01.12.2016) Forhandlingene om hovedavtale og hovedtariffavtale for Forskerforbundets medlemmer i Den norske kirke er avsluttet, og tirsdag kveld 29. november ble protokollen mellom KA og arbeidstakerorganisasjonene undertegnet.

< Forrige 1 2 3 4 5  ... Neste >

Vis artikler fra

Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med nyhetsbrevet fra Forskerforbundet. Nyhetsbrevet sendes ut ca hver 14. dag.