Vis artikler fra

Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med nyhetsbrevet fra Forskerforbundet. Nyhetsbrevet sendes ut ca hver 14. dag.

Nytt om lønnsoppgjør

Her finner du siste nytt om lønnsoppgjørene (alle sektorer). For informasjon fra tidligere års lønnsoppgjør, velg årstall.

Lønnsoppgjøret 2022 – samleside

(21.06.2022) Her finner du samlet infomasjon om lønnsforhandlingene i hovedoppgjøret 2022 og status for forhandlingene i de ulike områdene.

Uravstemningen i staten: 83 prosent svarte ja

(20.06.2022) Hele 83 prosent av Unios medlemmer i staten stemte ja i uravstemningen som ble avsluttet i ettermiddag. – Det er en tydelig tilbakemelding fra våre medlemmer, sier forhandlingsleder Guro Elisabeth Lind i Unio stat.

– Handler om å komme i posisjon

(03.06.2022) En ny hovedtariffavtale i staten var nødvendig for å sikre de langtidsutdannede bedre lønnsutvikling i framtiden, mener Guro Elisabeth Lind.

Solution after Mediation – New Basic Collective Agreement for the Civil Service

(30.05.2022) Unio (The Confederation of Unions for Professionals) has reached an agreement with The Federation of Norwegian Professional Associations (Akademikerne) and the Ministry of Local Government and Regional Development on a new Basic Collective Agreement for state employees. The framework for this...

Spørsmål og svar om ny tariffavtale i staten

(27.05.2022) Unio stat og Akademikerne har forhandlet fram en ny, felles tariffavtale med staten. Vi har forsøkt å svare på noen av de oftest stilte spørsmålene om den nye avtalen.

Løsning i Oslo

(25.05.2022) Unio har kommet til enighet med Oslo kommune, over ett døgn på overtid. Oppgjøret har en økonomisk ramme som er på linje med det som er gitt i kommunesektoren ellers og i staten.

Løsning og ny hovedtariffavtale i staten

(24.05.2022) Unio stat kom i dag til enighet med Akademikerne og staten om en ny hovedtariffavtale i staten. Rammen for årets lønnsoppgjør endte på 3,84 prosent, noe over frontfagsrammen på 3,7 prosent.

Løsning i KS-oppgjøret – men Utdanningsforbundet vil si nei

(24.05.2022) Det blir i første omgang ikke streik i kommunene etter at Unio kommune tirsdag aksepterte skissen til løsning. Imidlertid er Unio delt, og Utdanningsforbundet stemte blankt.

Informasjon til medlemmer

(24.05.2022) Her finner du viktig informasjon om lønnsoppgjøret 2022.

Mulig streik fra tirsdag 24. mai

(23.05.2022) Ved disse arbeidsstedene tas medlemmer ut i en eventuell streik fra tirsdag 24. mai:

Til deg som er tatt ut i streik

(23.05.2022) Meklingen i lønnsoppgjøret i stat og kommune har frist mandag 23. mai 2022 ved midnatt (natt til tirsdag). Medlemmer som er tatt ut i første streikeuttak har fått beskjed om dette fra Unio. Viktig informasjon til deg som er tatt ut i streik:

Til deg som ikke er tatt ut i streik

(23.05.2022) Meklingen i lønnsoppgjøret i stat og kommune har frist mandag 23. mai 2022 ved midnatt (natt til tirsdag). Her finner du svar på ofte stilte spørsmål fra medlemmer som ikke er tatt ut i streik.

Unio kommune: Kan bli streik i Bergen

(19.05.2022) Fra 24. mai kan drøyt 500 kommuneansatte være i streik i Bergen. Helse og utdanning blir rammet. Meklingsfristen er midnatt, natt til tirsdag.

Politi, universiteter og høyskoler kan bli rammet av streik

(19.05.2022) Unio tar ut 850 statsansatte i streik den 24. mai om det ikke blir enighet i meklingen. En streik vil ramme polititjenester, universiteter, høyskoler og statsforvaltning i Oslo, Bergen, Trondheim og Stavanger.

Unio Oslo: Her kan det bli streik fra neste uke

(18.05.2022) Unio Oslo kommune begynner denne uken meklingsinnspurten med Oslo kommune. Partene har frist til å komme til enighet innen utgangen av mandag 23. mai. Hvis det ikke skjer, vil 82 Unio-medlemmer være i streik fra og med tirsdag 24. mai.

< Forrige 1 2 3 4 5  ... Neste >