Vis artikler fra

Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med nyhetsbrevet fra Forskerforbundet. Nyhetsbrevet sendes ut ca hver 14. dag.

Nytt om lønnsoppgjør

Her finner du siste nytt om lønnsoppgjørene (alle sektorer). For informasjon fra tidligere års lønnsoppgjør, velg årstall.

Enighet om ny overenskomst med Abelia

(23.11.2022) Tirsdag 15. november 2022 ble Forskerforbundet og NHO/Abelia enige i forhandlingene om en ny overenskomst for perioden 1.7.22 – 30.6.24.

Enighet i andre del av Virke-oppgjøret

(15.11.2022) Unio-forbundene har oppnådd enighet i hovedoppgjøret med Virke for de virksomhetene som korresponderer med kommunal sektor. Oppgjøret er på nivå med det som ble resultatet i KS.

Lønnsoppgjøret 2022 – samleside

(31.10.2022) Her finner du samlet infomasjon om lønnsforhandlingene i hovedoppgjøret 2022 og status for forhandlingene i de ulike områdene.

Enighet i lønnsoppgjøret i Kirken

(29.10.2022) Hovedtariffoppgjøret i kirken ble avsluttet 29. oktober og endte med en samlet økonomisk ramme på 3,84 %. Spørsmålet om nye felles tilleggslønnssatser for alle ansatte i kirken går videre til behandling i nemnd.

Lønnsoppgjøret i kirken starter nå

(27.09.2022) – Årets lønnsoppgjør i kirken er viktig både for å sikre rekruttering og for å motivere de ansatte som står foran omorganisering og endring, sier forhandlingsleder Gun Hafsaas i Unio KA.

Enighet i Virke-oppgjøret

(15.09.2022) Etter tre dager med forhandlinger har Unio-forbundene nådd frem med viktige krav for medlemmene i Virke-virksomheter. Det gjenstår forhandlinger for medlemmer i KS-like virksomheter.

Uravstemningen i staten: 83 prosent svarte ja

(20.06.2022) Hele 83 prosent av Unios medlemmer i staten stemte ja i uravstemningen som ble avsluttet i ettermiddag. – Det er en tydelig tilbakemelding fra våre medlemmer, sier forhandlingsleder Guro Elisabeth Lind i Unio stat.

– Handler om å komme i posisjon

(03.06.2022) En ny hovedtariffavtale i staten var nødvendig for å sikre de langtidsutdannede bedre lønnsutvikling i framtiden, mener Guro Elisabeth Lind.

Solution after Mediation – New Basic Collective Agreement for the Civil Service

(30.05.2022) Unio (The Confederation of Unions for Professionals) has reached an agreement with The Federation of Norwegian Professional Associations (Akademikerne) and the Ministry of Local Government and Regional Development on a new Basic Collective Agreement for state employees. The framework for this...

Spørsmål og svar om ny tariffavtale i staten

(27.05.2022) Unio stat og Akademikerne har forhandlet fram en ny, felles tariffavtale med staten. Vi har forsøkt å svare på noen av de oftest stilte spørsmålene om den nye avtalen.

Løsning i Oslo

(25.05.2022) Unio har kommet til enighet med Oslo kommune, over ett døgn på overtid. Oppgjøret har en økonomisk ramme som er på linje med det som er gitt i kommunesektoren ellers og i staten.

Løsning og ny hovedtariffavtale i staten

(24.05.2022) Unio stat kom i dag til enighet med Akademikerne og staten om en ny hovedtariffavtale i staten. Rammen for årets lønnsoppgjør endte på 3,84 prosent, noe over frontfagsrammen på 3,7 prosent.

Løsning i KS-oppgjøret – men Utdanningsforbundet vil si nei

(24.05.2022) Det blir i første omgang ikke streik i kommunene etter at Unio kommune tirsdag aksepterte skissen til løsning. Imidlertid er Unio delt, og Utdanningsforbundet stemte blankt.

Informasjon til medlemmer

(24.05.2022) Her finner du viktig informasjon om lønnsoppgjøret 2022.

Mulig streik fra tirsdag 24. mai

(23.05.2022) Ved disse arbeidsstedene tas medlemmer ut i en eventuell streik fra tirsdag 24. mai:

< Forrige 1 2 3 4 5  ... Neste >