Kurs: Grunnopplæring: Tillitsvalgtsrollen, påvirkningsarbeid og fagpolitikk

11. april 2021
Antall plasser:
10

Er du ny i rollen som tillitsvalgt – eller trenger du en oppfriskning? Da bør du delta på grunnopplæringskurs!

Webinaret er en del av grunnopplæringen for nye tillitsvalgte. Som tillitsvalgt skal du opptre som de ansattes representant overfor arbeidsgiver i ulike sammenhenger. Grunnopplæringen vår sikrer at du blir i stand til å ivareta medlemmene dine sine interesser på best mulig måte.

Dette webinaret ser nærmere på rollen som tillitsvalgt. Du får også råd om hvordan du kan drive påvirkningsarbeid lokalt og innblikk i Forskerforbundets fagpolitiske arbeid. Vi ser nærmere på noen aktuelle saker, forteller om hvordan vi jobber og gir tips om noen ressurser som er tilgjengelig for deg. Det blir god anledning til spørsmål og kommentarer.

Målgruppe: Webinaret er rettet mot tillitsvalgte i alle sektorer.

Som ansatt i stat eller kommune, eller i en privat virksomhet som har tariffavtale med Forskerforbundet, har du rett til permisjon med lønn for å delta på tillitsvalgtsopplæringen.

Program:

12.00–12.10   Velkommen

12.10–13.30   Rollen som tillitsvalgt: Hvilke oppgaver skal jeg som tillitsvalgt ivareta til beste for mine medlemmer?, ved spesialrådgiver Lene Ståhl

13.30–13.45   Pause

13.45–14.15   Tips til grunnleggende påvirkningsarbeid i lokallagetved kommunikasjonsleder Lars Kolltveit

14.15–14.20   Pause

14.20–14.50   Forskerforbundets fagpolitiske arbeid, ved spesialrådgiver Åshild Olaussen

14.50–15.00   Avslutning

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.

Logg inn