Kurs: Emosjonell kompetanse i tillitsvalgtrollen

01. mars 2021
Antall plasser:
16

Ny kursrekke om emosjonell kompetanse: Følelser er vårt viktigste signalsystem som sier noe om hvem vi er og hva vi trenger. Så hvorfor er følelse likevel ofte stressende og forvirrende?

I denne kursrekken om emosjonell kompetanse i tillitsvalgtrollen vil du lære om stress og følelser, samt hvordan du kan forstå og møte egne følelser på en god måte. Det vil være en god blanding av undervisning, diskusjon og øvelser i alle modulene.

Webinaret består av tre etterfølgende moduler som kompletterer hverandre. Kursplass tildeles etter at påmeldingsfristen er utløpt, og vi forutsetter at du deltar på alle tre samlinger ved tildeling av kursplass.

Modul 1: 09. mars 2021, kl. 09–12

Om å kunne legge merke til, forstå og informere deg av dine egne og andres følelser i arbeidslivet. Hvilke følelser kjenner ansatte på i arbeidslivet, hva foregår egentlig når folk er irriterte, frustrerte, stressa eller demotiverte, og hvordan dette kan hjelpe deg med å navigere som tillitsvalgt.

Modul 2: 23. april 2021, kl. 09–12

Om å kunne håndtere og møte vanskelige følelser hos andre på en god måte. Hvordan vise forståelse, empati, og validere følelser hos andre på en måte som bygger relasjoner, reduserer gnisninger og får folk til å føle seg sett, forstått og møtt på en god måte. Modul 2 bygger videre på modul 1.

Modul 3: 01. juni 2021, kl. 09–12

Videre i dybden på å kunne håndtere og møte vanskelige følelser hos andre, men denne gangen mer på hvordan du kan sette tydelige og sunne grenser for deg selv og organisasjonen du jobber med. Modul 3 bygger videre på modul 1 og 2.

Målgruppe:

Kurset er rettet mot tillitsvalgte som ønsker å lære praktiske verktøy og øvelser til bruk i tillitsvalgtrollen. Det oppfordres til at deltakerne bidrar i diskusjoner, deler av seg selv og knytter innholdet opp mot rollen som tillitsvalgt underveis.

Kursholder er psykologspesialist Ane Bente Gjul fra IPR Oslo – Institutt for Psykologisk Rådgivning. Hun har de siste årene jobbet mye med formidling innenfor tema som stress, kommunikasjon og følelser. Ane Bente er en erfaren og varm terapeut og veileder som brenner for trygge og gode terapeutiske prosesser for enkeltindivider, par og familier.

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.

Logg inn