Kurs: AVLYST: Join the Union! English for Union Representatives

10. juni 2020
Antall plasser:
10

Flere utenlandske arbeidstakere organiserer seg og behovet for å kunne kommunisere godt med dem om fagorganisering øker. Vi inviterer deg til å delta på vårt nye kurs, Join the Union! English for Union Representatives.

Webinaret består av felles samlinger og øving i mindre grupper. Her lærer du å snakke om medlemsfordeler, rettigheter i arbeidslivet og din rolle som tillitsvalgt på engelsk. Du får i forkant av kurset tilsendt et arbeidshefte samt oversikt over nettressurser og en liste over nyttige gloser.

Tema før lunsj: International communication styles; social English; politeness in English; norwegian expressions; employee entitlement and unions.

Tema etter lunsj: Roles and responsibilities; member benefits; techniques and language for promotion and persuasion; and online tools.

Webinaret er en del av Forskerforbundets satsing på rekruttering av utenlandske arbeidstakere og kampanjen «Working in Norway – Know your rights» som for tiden går i sosiale medier. Ta gjerne en kikk på landingssiden for kampanjen og bli kjent med seks av våre utenlandske medlemmer som forteller hvorfor de organiserte seg: Viviana (UiO), Augustin (Meteorologisk institutt), Mohammad (UiO), Svetlana (UiT), Sven (Maritimt museum), og Wrenn Yennie (NUPI).

Målgruppe

Tillitsvalgte som ønsker forbedre engelskkunnskapene sine for å ivareta utenlandske medlemmer. Det er kun 10 plasser per kurs og vi forutsetter at du kan delta på hele webinaret for å få plass. Etter påmelding vil du motta en lenke til webinaret som bekreftelse.

Kursleder

Melissa Patrick has worked for 25 years in the field of English language teaching. She has experience as an English language teacher and examiner and also in academic and international marketing management. Melissa has taught English in several countries, including Japan, Australia and Norway and has collaborated with people from all over the world.

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.