Kurs: Grunnopplæring: Tillitsvalgtrollen

28. oktober 2020
Antall plasser:
21

Som tillitsvalgt skal du opptre som de ansattes representant overfor arbeidsgiver i mange ulike sammenhenger. Samtidig er du en viktig del av Forskerbundet som organisasjon.  Dette webinaret ser nærmere på rollen som tillitsvalgt. Du får også råd om hvordan du kan drive påvirkningsarbeid lokalt og innblikk i Forskerforbundets fagpolitisk arbeid. Her ser vi ser nærmere på noen aktuelle fagpolitisk saker, gir innblikk i hvordan vi jobber og tips om noen ressurser som er tilgjengelig for deg.

Det blir god anledning til spørsmål og kommentarer.

Webinaret er en del av grunnopplæringen for nye tillitsvalgte.

Målgruppe:

Tillitsvalgte i alle sektorer.

Som ansatt i stat eller kommune, eller i en privat virksomhet som har tariffavtale med Forskerforbundet har du rett til permisjon med lønn for å delta på tillitsvalgtsopplæringen.

Program:

12.30–12.40   Velkommen

12.40–13.45   Rollen som tillitsvalgt – hvilke oppgaver skal jeg som tillitsvalgt ivareta til beste for mine medlemmer?, ved spesialrådgiver Lene Ståhl

13.45–14.00   Pause

14.00–14.30   Tips til grunnleggende påvirkningsarbeid i lokallaget, ved kommunikasjonsleder Lars Kolltveit

14.30–15.00   Forskerforbundets fagpolitiske arbeid, ved fagsjef Jorunn Dahl Norgård

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.

Logg inn