Kurs: Stressmestring I

03. august 2020
Antall plasser:
10

De aller fleste tillitsvalgte vil i perioder oppleve stress og press. Noe stress er en forutsetning for vekst og motivasjon, men noen ganger kan det bli overveldende og svært ødeleggende for trivsel og helse på arbeidsplassen og hjemme. På dette kurset vil du lære hvordan stress utvikler seg og hvordan du bedre kan forholde deg til vanskelige tanker og følelser.

Kurset vil dekke temaer som selvfølelse, tankekjør, bekymring, planlegging av hverdagen og hvordan du kan forholde deg til andre i vanskelige situasjoner – samtidig som du ivaretar deg selv. Du vil også lære praktiske øvelser og verktøy som du kan bruke i hverdagen.

Målgruppe

Kurset er rettet mot tillitsvalgte som ønsker å lære praktiske verktøy og øvelser til bruk når tillitsvalgtrollen krever for mye. Det oppfordres til at deltakerne bidrar i diskusjoner, deler av seg selv og knytter innholdet opp mot rollen som tillitsvalgt underveis.

Påmelding

Det er kun 10 plasser per kurs og vi forutsetter at du kan delta på hele kurset for å få plass. Forskerforbundet dekker dine reise- og oppholdsutgifter i forbindelse med kurset.

Kursledere

Kursledere er psykolog Margrethe Standal Gleditsch og psykologspesialist Emma Johannesen fra Institutt for Psykologisk Rådgivning i Oslo.

Smittevern

Vi følger rådene fra helsemyndighetene og føre-var-prinsippet for å forebygge spredning av covid-19. Vi ber derfor deg med symptomer om å ikke delta på arrangementet. I tillegg oppfordrer vi alle om ikke å håndhilse, holde avstand til hverandre og for øvrig ha god håndhygiene.

• Torsdag 20. august

• 12.00-13.00

Lunsj

• 13.00-16.30

• 19.30

Felles middag på hotellet

• Fredag 21. august

• 09.00-12.00

• 12.00-13.00

Lunsj

• 13.00-16.00

• Med forbehold om endringer

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.