Kurs: Stressmestring I – når tillitsvalgtrollen krever for mye

15. mars 2019
Antall plasser:
10

Forskerforbundet inviterer tillitsvalgte til kurs i stressmestring med hovedfokus på selvivaretakelse i tillitsvalgtrollen.

De aller fleste tillitsvalgte vil i perioder oppleve stress og press. Noe stress er en forutsetning for vekst og motivasjon, men noen ganger kan det bli overveldende og svært ødeleggende for trivsel og helse på arbeidsplassen og hjemme. På kurset vil du lære hvordan stress utvikler seg og hvordan du bedre kan forholde deg til vanskelige tanker og følelser. Kurset vil dekke temaer som selvfølelse, tankekjør, bekymring, planlegging av hverdagen og hvordan du kan forholde deg til andre i vanskelige situasjoner – samtidig som du ivaretar deg selv. Du vil også lære praktiske øvelser og verktøy som du kan bruke i hverdagen. Det oppfordres til at deltakerne bidrar i diskusjoner, deler av seg selv og knytter innholdet opp mot rollen som tillitsvalgt underveis.

Kursholder er Aksel Inge Sinding, psykolog ved Institutt for Psykologisk Rådgivning i Oslo. Han har spesialistutdanning innen emosjonsfokusert terapi og jobber primært med ungdom og voksne som strever med angst, depresjon, stress, utbrenthet, traumer og vanskelige relasjoner i livet sitt. Han brenner for god kunnskapsformidling om psykisk helse og har i en årrekke skrevet tekster, kronikker og artikler i media og i fagmiljøet i Norge. Aksel har blant annet samarbeidet mye med NRK radio og TV, hatt fast spalte i Aftenposten, og laget nettsiden følelseskompasset.no og skrevet boka «Klok på følelser».

Det er kun 10 plasser per kurs og vi forutsetter at du kan delta på hele kurset for å få plass. Forskerforbundet dekker dine reise- og oppholdutgifter i forbindelse med kurset.

• Tirsdag 19. mars

• 12:00 - 13:00

Lunsj

• 13:00 - 16:30

• 19:30

Felles middag

• Onsdag 20. mars

• 09:00 - 12:00

• 12:00 - 13:00

Lunsj

• 13:00 - 16:00

• 16:00

Felles avreise

• Med forbehold om endringer

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.