Kurs: Bruk av sosiale medier

16. september 2019
Antall plasser:
17

Forskerforbundet inviterer tillitsvalgte i lokallag og foreninger til kurs og arbeidsverksted i bruk av sosiale medier.

Mange lokallag og foreninger er allerede gode på å benytte sosiale medier til påvirkningsarbeid, medlemspleie og rekruttering, mens andre ennå ikke har en målrettet satsing. Dette kurset er rettet både mot dere som ønsker å bli bedre på bruk av sosiale medier og dere som ønsker å komme i gang på sosiale medier. Kurset er praktisk rettet mot det lokale arbeidet og vil ha fokus på hva lokallag og foreninger kan gjøre for å nå ut til målgruppene sine.

Kurset etterfølges av en halvdagssamling med praktisk jobbing på sosiale medier. På arbeidsverkstedet vil du få jobbe aktivt med å lage en overordnet strategi for publisering i sosiale medier og utforske hva som kan fungere for ditt lokallag eller forening. Kursleder er til stede for å gi deg tips og triks, og deltakerne kan også jobbe sammen.

Målgruppe

Målgruppen er tillitsvalgte i lokallag og foreninger som ønsker å bli mer bevisst på egen bruk av sosiale medier.

Kursleder

Kursleder er Norges eneste tekstdoktor, Christine Calvert. Christine driver firmaet Tekstdoktor og underviser i digital markedsføring på Høyskolen Kristiania. Hun har jobbet med tekst i snart 30 år og holder kurs om skriving, kommunikasjon og formidling. Hun har skrevet bøkene «Skriv for nettet - kort og godt» og «Skriv så det selger».

Påmelding

Deltakere som har deltatt på kurset i bruk av sosiale medier dagen før og som også ønsker å delta på arbeidsverkstedet vil bli prioritert, men det er ikke et krav om deltakelse begge dager.

Vennligst benytt påmeldingsskjema nederst på siden. Bekreftelse på deltakelse sendes ut etter at påmeldingsfristen er utløpt.

Forskerforbundet dekker dine reiseutgifter i forbindelse med kurset. Overnatting og middag dekkes for dem som vil delta på både dagskurset og arbeidsverkstedet. Vennligst bruk kommentarfeltet dersom du ikke ønsker å delta på dag to og/ eller middag.

• Tirsdag 17. september

• 09:30

Ankomst - kaffe/te og enkel servering

• 10:00-13:00

Kraften i sosiale medier

Pauser legges inn underveis

• 13:00-13:45

Lunsj

• 13:45-16:00

Bruk av sosiale medier

Pauser legges inn underveis

• 16:30

Felles middag

• Onsdag 18. september

• 09:00-12:00

Arbeidsverksted

• 12:00-13:00

Lunsj - og vel hjem!

• Med forbehold om endringer

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.