Kurs: Når tillitsvalgtrollen krever mye - hvordan mestre stress, vanskelige tanker og følelser

FULLTEGNET

Dato:
11.-12. desember 2018
Tidspunkt:
Sted:
Losby Gods, FINSTADJORDET
Påmeldingsfrist:
30. oktober 2018
Antall plasser:
10

Forskerforbundet inviterer tillitsvalgte til kurset "Når tillitsvalgtrollen krever mye - hvordan mestre stress, vanskelige tanker og følelser".

De aller fleste tillitsvalgte vil i perioder oppleve stress og press. Noe stress er en forutsetning for vekst og motivasjon, men noen ganger kan det bli overveldende og svært ødeleggende for trivsel og helse på arbeidsplassen og hjemme. Dette kurset vil ta for seg hvordan stress gjerne utvikler seg og hvordan du bedre kan forholde deg til vanskelige tanker og følelser. Kurset vil dekke temaer som selvfølelse, tankekjør, bekymring, planlegging av hverdagen og hvordan man kan forholde seg til andre i vanskelige situasjoner – samtidig som man ivaretar seg selv. Det vil gis praktiske øvelser og verktøy man kan bruke i hverdagen. Det oppfordres på det sterkeste at deltakerne bidrar i diskusjoner, deler av seg selv og knytter innholdet opp mot rollen som tillitsvalgt underveis.

Kursholder er psykolog Aksel Inge Sinding. Han jobber som klinisk psykolog ved Institutt for Psykologisk Rådgivning Oslo og arbeider primært med emosjonsfokusert terapi og metakognitiv terapi for ungdom og voksne med angst og depresjon. Han er også nestleder i Psykologens Forening for Digital Helse og brenner for god kunnskapsformidling om psykisk helse til folket.

Det er kun 10 plasser per kurs og vi forutsetter at du kan delta på hele kurset for å få plass. Forskerforbundet dekker reise og opphold i forbindelse med kurset.

• Tirsdag 11. desember

• 12:00 - 13:00

Lunsj

• 13:00 - 16:30

• 19:30

Felles middag og sosialt samvær

• Onsdag 12. desember

• 09:00 - 12:00

• 12:00 - 13:00

Lunsj

• 13:00 - 16:00

• 16:00

Felles avreise

• Med forbehold om endringer

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.