Kurs: Jobbsøkerkurs

Påmeldingsfrist:
19. november 2018
Antall plasser:

Forskerforbundet inviterer til jobbsøkerkurs.

Kurset består av tre korte teorideler med tilhørende øvelser:

1. kompetanse, kompetansevriding og viktigheten av tydelig formidling som jobbsøker
  2. din personlige merkevare som jobbsøker, bruk av suksesshistorier og «elevator pitch» i formidlingen
  3. hvordan benytte nettverk og oppsøkende aktiviteter som jobbsøker

Øvelsene vil foregå i par, små grupper og i plenum, og deltakerne vil få konkrete tilbakemeldinger på sin egen formidling av kursholder og av de andre deltakerne på kurset. Deltakerne får også konkrete innspill på hva de kan gjøre for å bli enda mer effektive i formidlingen av sin kompetanse. Fokuset er å gjøre kompetansen tydelig og lettfattelig også for dem som ikke har samme fagkompetanse som deltakerne. Formidlingen sees fra arbeidsgivers perspektiv og det fokuseres på hva deltakerne kan bidra med og hvilke resultater de kan være med på å skape for en arbeidsgiver.

Målsetting for kurset er at deltakerne skal:

• få bevissthet rundt egen kompetanse og erfaring
  • bli bedre på å formidle egen kompetanse på en overbevisende måte ved hjelp av korte teorideler og mye praktiske øvelser
  • få økt selvtillit og mestring i jobbsøkersituasjonen
  • få konkrete råd for å bygge og forvalte egen profesjonelle merkevare
  • få konkrete råd med tanke på oppsøkende jobbsøk

Deltakerne må utarbeide sine nøkkelkvalifikasjoner før kursdagen, og jobber med å spisse og forbedre sin formidling av disse gjennom dagen.

Kurset er rettet mot Forskerforbundets medlemmer som er registrerte som arbeidsledige i vårt medlemsregister. Det er kun 16 plasser på dette kurs og vi forutsetter at du kan delta på hele kurset for å få plass. Deltakelse på kurset er gratis og Forskerforbundet dekker reiseutgifter i forbindelse med kurset. Bekreftelse på kursplass sendes ut etter at påmeldingsfristen er gått ut.

Medlemmer som søker kursplass må også sende inn sin CV med nøkkelkvalifikasjoner i tillegg til å svare kort på spørsmålet: Hva er din største utfordring i jobbsøket? til . Merk at det ikke gis tilbakemelding på CVene fra kursholder.

Kursholder er Hanne Galteland fra Karrierehuset.  Hanne er masterutdannet innen sosialantropologi i tillegg til videreutdanning i coaching, kommunikasjon og ledelse. Hun har jobbet bredt med karriererådgiving, kompetansekartlegging og kommunikasjon i både offentlig og privat sektor, og har lang erfaring med å få mennesker ut i jobb og skape bevissthet og engasjement rundt jobbsøkerprosessen.

• Mandag 17. desember

• 09:30

Ankomst – kaffe/te og lett servering

• 10:00 - 11:45

Kurs

Pauser legges inn underveis

• 11:45 - 12:30

Lunsj

• 12:30 - 16:30

Kurs

Pauser legges inn underveis

• 16:30 - 16:45

Oppsummering

• 17:00

Felles middag på Vaaghals

Adresse: Dronning Eufemias gate 8

• Med forbehold om endringer

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.