Kurs:

Tidspunkt:
Sted:
Påmeldingsfrist:

Forskerforbundet inviterer sine tillitsvalgte til kurs i stressmestring den 06.-07. november på Farris Bad i Larvik.

De aller fleste av oss vil i perioder oppleve stress og press. Noe stress er en forutsetning for vekst og motivasjon, men noen ganger kan det bli overveldende og svært ødeleggende for vår trivsel og helse på arbeidsplassen og hjemme. Dette kurset vil ta for seg hvordan stress gjerne utvikler seg og hvordan vi bedre kan forholde oss til vanskelige tanker og følelser. Vi vil dekke temaer som selvfølelse, tankekjør, bekymring, planlegging av hverdagen og hvordan man kan forholde seg til andre i vanskelige situasjoner samtidig som man ivaretar egen helse. Det vil gis praktiske øvelser og verktøy man kan bruke i hverdagen. Det oppfordres på det sterkeste at deltakerne bidrar i diskusjoner, deler av seg selv og knytter innholdet opp mot egen arbeidshverdag og rolle som tillitsvalgt underveis.

Kursholder er psykolog Aksel Inge Sinding. Han jobber som klinisk psykolog ved Institutt for Psykologisk Rådgivning Oslo og arbeider primært med emosjonsfokusert terapi og metakognitiv terapi for ungdom og voksne med angst og depresjon. Han er også fast spaltist i Aftenposten Si ;D, nestleder i Psykologens Forening for Digital Helse og brenner for god kunnskapsformidling om psykisk helse til folket.

Det er kun 10 plasser per kurs og vi forutsetter at du kan delta på hele kurset for å få plass. Forskerforbundet dekker reise og opphold i forbindelse med kurset.

Bekreftelse og praktisk informasjon om bestilling av billetter etc. sendes deltakerne etter at påmeldingsfristen har gått ut.

• Mandag 06. november

• 12:00 - 13:00

Lunsj

• 13:00 - 16:30

Kurs i stressmestring

Pauser legges inn underveis

• 19:00

Middag

• Tirsdag 07. november

• 08:30 - 12:00

Kurs i stressmestring

Pauser legges inn underveis

• 12:00 - 13:00

Lunsj og avreise

Du må logge inn for å melde deg på dette kurset.

Logg inn