Sulten på et sikkerhetsnett?
Vi spanderer!

Nå er det ekstra lurt å melde seg inn i Forskerforbundet. Alle nye yrkesaktive medlemmer får nemlig gratis medlemskap ut året. Tilbudet gjelder fra 20. september 2021.

20.09.21

Er du kunnskapsarbeider? Da er det er mange gode grunner til å melde seg inn i Forskerforbundet. Akkurat nå er en av dem at vi spanderer medlemskontingenten ut året. Det betyr at du kan spare penger – samtidig som du får en rekke nye tilbud og muligheter som vi tror du kommer til å sette stor pris på.

Først litt om oss:

Forskerforbundet organiserer ansatte og studenter innenfor forskning, høyere utdanning og kunnskapsformidling. Blant oss har vi både administrativt ansatte, arkeologer, bibliotekarer, ernæringsfysiologer, lektorer, kuratorer og forskere – for å nevne noen. Til sammen er vi nå 24 000 medlemmer, og grunnen til at vi ønsker å bli enda flere er enkel: Kraften i en fagforening vokser når den deles på flere!

Vi arbeider for høyere lønn og bedre arbeidsvilkår for medlemmene våre.

Melder du deg inn i Forskerforbundet nå, får du gratis medlemskap ut 2021. Du får også vår obligatoriske medlemsforsikring gratis i samme periode. Forsikringspakken består av livs-, uføre-, ulykkes- og kritisk sykdomsforsikring, og koster ordinært 158 kr/mnd.

I tillegg får du som medlem i Forskerforbundet:

• Et sikkerhetsnett. Vi er et sikkerhetsnett du kan stole på den dagen du trenger det. Vi har dyktige tillitsvalgte i 300 lokallag landet over, som bistår medlemmene våre med store og små utfordringer og svarer på spørsmål du måtte ha. Vi har også et topplag av spesialiserte jurister som bistår om du får problemer i arbeidsforholdet ditt.
  • Noen som forhandler lønn for deg. Vi forhandler lønn for alle medlemmene våre og jobber for at alle skal få en god lønnsutvikling. Vi jobber for at de som har gjort en innsats eller fått økt ansvar eller kompetanse også får uttelling for dette i form av økt lønn. Vi kjemper for at stipendiater og andre grupper ikke skal bli hengende etter lønnsmessig.
  • Gode bank- og forsikringstilbud, som gunstig boliglån, samt andre medlemsfordeler.
  • Et faglig og sosialt fellesskap. Som fagorganisert er du del av et faglig og sosialt nettverk på arbeidsplassen din. De fleste lokallag arrangerer seminarer, kurs og sosiale samlinger for medlemmene sine.
  • Lesestoff. Du får fagbladet Forskerforum tilsendt ti ganger i året.

Hør gullstrupen Egil Skurdal servere deg fordelene i musikalformat:

Informasjon om medlemskapet og tilbudet:

• Ordinær pris på medlemskap er 498 kr/mnd, pluss 158 kr/mnd for obligatorisk medlemsforsikring.
  • For stipendiater er ordinær kontingent 270 kr/mnd, pluss 158 kr/mnd for obligatorisk medlemsforsikring.
  • Dette tilbudet om gratis medlemskap gjelder ved innmelding i perioden 20. september til og med 31. desember 2021. Det gjelder kun for yrkesaktive medlemmer.
  • Dersom du ikke ønsker å fortsette medlemskapet etter gratisperioden må du sende skriftlig utmelding til Forskerforbundet. I motsatt fall løper medlemskap og forsikring videre på ordinære vilkår fra 1. januar 2022.